Få en professionel grafisk visuel identitet

Et stærkt logo og en unik visuel identitet gør, at du vil blive genkendt og husket.

Den visuelle identitet er din virksomheds ansigt. Giv dine kunder et seriøst og målrettet ansigt at hilse på, når de møder dig online og i det lokale miljø.

 

Du kan være nyopstartet iværksætter, som endnu ikke har fået et logo på plads eller en eksisterende velfungerende virksomhed, der trænger til et frisk pust på den visuelle del. Jeg hjælper dig i mål med et logo og en grafisk visuel identitet, som du kan stå inde for og med stolthed kan præsenterer. Din virksomheds visuelle identitet og design vil få en rød tråd gennem hele din marketing-palette – trykt og digitalt.

Sammen gennemgår vi, hvor du står i dag, og hvor det vil give mening for netop din virksomhed at række ud. Det vigtigste er, at din virksomheds ansigt målretter sig netop dit kundesegment og at historien bag står stærkt.

En grafisk visuel identitet skaber tryghed og gør det nemt at håndterer markedsføringen – både for dig og for dine medarbejdere. I vil sikrer et stærkt fundament, som I kan benytte gennem markedsføring på f.eks. sociale medier, hjemmeside, nyhedsbreve og i trykte salgsmaterialer.

Skal din virksomheds visuelle identitet og brand stømlines?

Lad os tage en uforpligtende snak omkring dine ønsker og problemstillinger. Sammen bærer vi din virksomhed frem i lyset og giver den et bedre afsæt.

Det er aldrig for sent at udvikle og skabe et professionelt brand.

Hvad er et godt logo?

Logoet er for langt de fleste virksomheder en vigtig del af en visuel identitet. Det skal derfor både rumme og afspejle virksomhedens DNA. 

Generelt for et godt logo er, at det er velovervejet og designet harmonisk. Når et logo designet, er det vigtig at tænke “less is more”. Ved at reducere alt unødig støj i logoet, får man et stærkere og mere sigende logo, der vil kunne vække følelser og blive husket af virksomhedens målgruppe.

 

Et logos styrke ses, når det kan bruges i både lille og stort format. Det sikrer din synlighed uanset, hvilken platform du bruger i din markedsføring.

 

Hvorfor skal du have et godt logo?

Hvis du ikke kan genkendes, så vil du heller ikke blive husket.

Et logo skal sætte scenen, så modtager kan afkode det. Det skal tydeligt kommunikere din virksomhed og det skal differentiere sig i markedet.

Et unikt logo er genkendeligt. Når dit logo bliver husket, betyder det også, at der er større sandsynlighed for, at kunden vender tilbage. Derfor er det en god grundregel, at dit logo opbygges omkring noget din virksomhed er eller skal genkendes for eller har med at gøre.

Et logo står sjældent alene, og ofte designer Birch Grafisk det i sammenhæng med en visuel identitet. En visuel identitet er et samlet visuelt udtryk i farver, skrifter, former, billeder mm.

Derfor er det super vigtigt, at din virksomhed får udviklet en grafisk identitet, som skaber genkendelighed og er målrettet netop dine kunder.

 

visuel identitet og designguide brahetrolleborg simulated game

Hvad er en visuel identitet?

Den røde tråd er alfa og omega i god visuel branding.
En visuel identitet er et grafisk udtryk der passer til din virksomhed og det produkt eller service/ydelse, som du tilbyder. En grafisk visuel identitet er ikke kun et logo. Du skal være genkendelig og synlig hele vejen rundt i din markedsføring – den røde tråd.
 
En visuel identitet består grundlæggende af:
  • Logodesign
  • Skrifttype/font
  • 3-5 farver
  • Grafiske elementer
  • Billeder og gennemgående stil på billederne
En visuel identitet kan både være en nyfortolkning eller en opfriskning af en eksisterende, lavet med respekt for din virksomheds historie og brand.
 
En visuel identitet kan bruges til:
Strømligning af den grafiske visuelle identitet lige fra brevlinje og tryksager til hjemmeside og app, samt opslag og kampagner på sociale medier. Den visuelle identitet giver din virksomhed et genkendeligt ansigt og som nuværende og potentielle kunder peger efter, når de har brug for hjælp eller et produkt, inden for din branche og niché.
 
Et logo er ikke nok. Du skal være synlig hele vejen rundt i din markedsføring – både trykt og digitalt. Med den røde tråd menes, at du har en gennemgående og professionel identitet i din kommunikation, på tværs af alle dine elementer og kanaler. Det vil sige at dit logo, farver, skrifttyper og billeder har én og samme stil. For at sikre den røde tråd i din virksomheds markedsføring, kan det være en fordel at få udarbejdet en designguide.
 

Designguiden sikrer virksomhedens udtryk

En designguide sikrer, at du og dine medarbejdere hele tiden har et værktøj at arbejde ud fra, og undgår “slinger i valsen”. Med guiden, vil du/I altid huske at bruge den rigtige skrifttype, stilart på billeder og de korrekte farver i markedsføringen. En designguide er en form for “regel-sæt”, som giver tryghed og sikrer at din virksomhed altid præsenteres ens på alle kanaler og medier.

 

Hvorfor skal du vælge Birch Grafisk?

Vi skal huske på, at et logo ikke “bare” skal være pænt. Et logo taler for din virksomhed og derfor er det vigtigt, hvad det fortæller. Vi skal kigge på hvor det ligger i dag i forhold til den nuværende og måske – nye målgruppe.

Hos Birch Grafisk, trækkes der på 8 års erhvervserfaring med at designe, se målgruppen og arbejde strategisk med dit logo og visuelle identitet. En visuel identitet kan både være en nyfortolkning eller et frisk pust på din nuværende – med respekt for virksomhedens historie og brand. Målet er, at din virksomhed skal stå stærkt blandt konkurrenterne – men vigtigst af alt; stå tydeligt overfor målgruppen. Det er målgruppen, som skal opdage og se virksomheden, huske den og fortællingen gennem det gode logo og den visuelle identitet.

 

Et jordnært og tæt samarbejde er vigtigt, så misforståelser undgåes.

Forud for hver opgave af grafisk identitet og brand, vil der være et møde, hvor jeg stiller spørgsmål til din virksomhed. Hvem er du? Hvad kan du? Hvad er din vision? Har du selv tænkt på nogle idéer? Hvad er dit behov?
 
Jeg sætter mig ind i din branche og målgruppe. Jeg stiller spørgsmål, som får dig til at reflekterer og giver dig måske nye idéer. Ud fra research og vores samtale, skaber jeg din virksomheds visuelle identitet og ansigt.

Vi vil løbende have en tæt dialog, så vi sammen når i mål med din virksomheds nye logo og visuelle identitet – ærligt og målrettet.

Hvad koster et godt logo og en visuel identitet?

Logodesign kan stå for sig selv, men jeg anbefaler at du får designet en visuel identitet i samme omgang – i hvert fald med de vigtigste elementer. Det kunne f.eks. være en mini-designguide, som har de basale elementer med.

Prisen for et logodesign – alt efter opgavens omfang, ligger typisk fra 4.500,- ekskl. moms.

En visuel identitet kan være en mindre eller større opgave, alt efter hvad du skal bruge og ønsker at få med i “regel-sættet” for netop din virksomhed.

Kontakt mig endelig for et uforpligtende tilbud eller prisoverslag. Jeg sætter også gerne tid af til en telefonsamtale, for at afstemme præcis, hvad du har brug for.

FAQ – Svar på dine spørgsmål

Jeg designer logoer og er klar til at hjælpe dig i mål med et professionelt logodesign. Du kontakter Birch Grafisk og vi tager en snak pr. telefon eller mødes over en kop kaffe. Jeg spørger ind til din virksomhed, målsætninger og visioner, samt om du selv har gjort dig nogle tanker om logoets design. 

Vi aftaler sammen, ud fra dine ønsker og din deadline, hvornår at dit logo skal være klar. Typisk er tidsrammen 7-14 dage.

Visitkort designer og producerer jeg med glæde til dig – både standard og de mere unikke former for visitkort. Normalt trykkes minimum 250 stk., men mindre oplag kan også aftales.

Ja, det gør jeg. Lige fra den simple flyer og informative brochurer til kataloger på mange sider. Kontakt mig for et uforpligtende tilbud på design og tryk af din opgave.

En visuel identitet skabes på baggrund af din virksomheds historie og vision. En grafisk visuel identitet består grundlæggende af fem forskellige ting:

  • Logo
  • Skrifttype
  • 3-5 farver
  • Grafiske elementer
  • Billeder og stil


Har du spørgsmål til, hvordan en visuel identitet kan give mening for dig og din virksomhed? Så ring mig gerne op og lad mig forklare nærmere.

Har du et produkt, som du ønsker at få produceret, så tøv ikke med at kontakte mig. Jeg hjælper dig gerne.

Har du brug for grafisk hjælp til flere projekter eller over en periode?

Jeg, Birch Grafisk, vil være din faste “go-to-grafiker”, og som du kan stole på løser opgaverne til tiden og med et godt resultat.

Du står måske med et projekt på hånden, som mangler noget visuelt og som skal have en god grobund fra start? Eller du ved måske allerede nu, at du gennem en periode får brug for grafisk assistance og sparring? 

Det kan være svært at vide, hvad du måtte få brug for undervejs – og her kommer jeg ind i billedet. Jeg vil være din sparringspartner, som hjælper dig, når du har brug for det.

 

Priser og tilbud

Jeg har en fast timepris, men tilbyder også klippekort gældende for ét år ad gangen. Så ved du, at du gennem det næste års tid skal bruge en grafiker, så er der penge at sparre ved køb af et klippekort. Klippekort er med en lavere timepris, alt efter hvor mange timer du køber.

Ønsker du et tilbud på at booke Birch Grafisk som freelance grafiker på et projekt, er du mere end velkommen til at kontakte mig.

Skal jeg kontakte dig?

Har du spørgsmål til et eventuelt samarbejde, priser på en tryksag eller brug for sparring omkring din virksomheds visuelle identitet og markedsføring generelt?

Tast dine kontaktoplysninger her, og skriv eventuelt et par stikord om, hvad dine tanker går på – så hører du fra mig hurtigst muligt.